کد مطلب:321238 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:193

اعتقاد نداشتن به آیات علی محمد باب دلالت بر بطلان وی نمی کند
گفته است اقسمكم بالله آیا نفوسی كه از صدر اسلام تا حال تكذیب قرآن و آیات قرآن نموده اند و گفته اند كه از خدا نیست دانسته اند كه از خداست یا ندانسته اند شبهه در آن نیست كه ندانستند از خداست و اشارات كتاب و دلالات ظاهره در كتاب كه از امثال مطابق و موافق با اهواء خود شنیده و اعتقاد كرده بودند حجاب شد مابین آنها و دانستن اینكه قرآن و آیات قرآن از خداست و از جمیع فیوضات فیاض حقیقی محروم و ممنوع شدند چنانكه اهل توریة می گویند انجیل و قرآن مخالف با توریة است و ضروری اهل توریة و مخالف اجماع امت است و كذلك همین قول را امت انجیل ناطقند والیوم از ملت باهره اسلام می شنویم و حال آنكه این امر اعظم موافق آیات كتاب و مطابق سنت و اجماع و ضرورت است لو انتم ببصر الحدید فی آیات الكتاب تنظرون و منهم امیون لا یعلمون الكتاب الا امانی و انهم الا یظنون چون كتاب را مطابق با امال و امانی خود معنی كردند و از علما شنیدند با اینكه مصادیق آیات و آثار ظاهر شده گوش نمی دهند و بر اعراض و اعتراض قیام كرده اند.